تحقیق نقشه کشی معماری

دسته بندي : مهندسی » مهندسی معماری
دانلود تحقیق با موضوع نقشه کشی معماری،
در قالب word و در 29 صفحه، قابل ویرایش.


بخشی از متن تحقیق:
کلیات 
1-نقشه خوانی یعنی درک وتشخیص کلیه یاطلاعات وعلایم موجود درنقشه  وباز گوکردن آن ها. 
2- به طبقه ی همکف ساختمان که حداقل از یک طرف با حیاط ویا فضای باز مرتبط است پیلوت می گویند پیلوت معمولا" به عنوان محل تجمع پارکینگ ویا فضا های خدماتی دیگر مورد استفاده قرار می گیرید .ارتفاع پیلوت معمولا"  کمتر از ارتفاع استاندارد طبقات در نظر گرفته می شود.
درس نقشه کشی معماری ار تباط نزدیکی با درس شناخت مواد ومصالح ، درس عناصر وجز ئیات اجرائی ساختمان ، درس متره ودرس مبانی ططراحی ومعماری  پیدا میکند هر قدر نقشه ها ومشخصات فنی واجرایی ساختمان  با سلا م به استحضار عالي ميرساند  در قالبی منظم ،دقیق وگویا  وکامل تنظیم وعرضه  گرد عاجرای ساختمان ساده تر ،وکیفیت کار بالاتر خواهد بود . دراین صورت بلاتکلیفی ،سردر گمی  ، خطا ودوباره کاری استاد کار ان نییز به حداقل  خواهد رسید وحداکثر بهر برداری از زمین  عمصالح امکانات   وسرمایه گذاری جامعه  به عمل خواهد آمد.
زبان نقشه 
انبوه نقشه ها واطلاعات مورد نیاز  برای اجرای ساختمان ، بر اساس دو زبان « زبان ترسیم »و«زبان نوشتار » تهیه می شود این دوزبان با هم سیستم واحدی را تشکیل میدهند.
الف  زبان نوشتار : اگر چه زبان ترسیم اساسی  ترین وسیله برای انتقال اطلاعات است اما زبان نوشتار نیز بخش مهم سیستم انتقال اطلاعات  در نقشه ها را بر عهده دارد . در واقع ترسیمات اجرایی ، بدون یاداشت های فنی اندازه نویسی عنوان ، مشخصات مصالح وعلایم اختصاری واقعا" بی معنی  می شوند . با استفاده ی درست از زبان نوشتار هم حجم نقشه ها کاهش می یابد وهم اطلاعات به صورت کامل و  ساده وخلاصه ارئه می شود مخصوصا"  که استفاده از علایم واختصارات به جای  کلمات نیز کارایی این سیستم را افزایش می دهد 
دسته بندی: مهندسی » مهندسی معماری

تعداد مشاهده: 2296 مشاهده

فرمت فایل دانلودی:.zip

فرمت فایل اصلی: Word

تعداد صفحات: 29

حجم فایل:153 کیلوبایت

 قیمت: 30,000 تومان
پس از پرداخت، لینک دانلود فایل برای شما نشان داده می شود.   پرداخت و دریافت فایل
  • محتوای فایل دانلودی:
    در قالب word و در 29 صفحه، قابل ویرایش.