تحقیق نقشه كشي صنعتي در محيط Drawing

دسته بندي : مهندسی » مهندسی معماری
دانلود تحقیق با موضوع نقشه كشي صنعتي در محيط Drawing،
در قالب word و در 40 صفحه، قابل ویرایش.


بخشی از متن تحقیق:
ابزار و دستوراتي كه در تمرين عملي استفاده مي كنيم بيشتر متعلق به نوار ابزارهاي Drawing و Annotation مي باشند پس بهتر است قبل از شروع كار با انتخاب View، Toolbars آنها را فعال كنيد.
1-6) تمرين عملي
1-6) باز كردن يك پروندة جديد از نوع Drawing
1)File، New، Draw.
2) در كادر بازشده گزينة Standard Format را انتخاب كنيد و سپس قالب بندي استاندارد D-Landscape را انتخاب كنيد سپس دكمة OK را كليك كنيد تا برگه اي جديد با قالب بندي انتخاب شده باز شود.
شكل 1. 6
3) در مكاني دلخواه از برگة باز شده كليك راست كنيد و گزينة Properties را انتخاب كنيد.
4) در كادر بازشده (با نام Sheer Setup) در قسمت Type Projection نوع چيدمان نماهاي اصلي (بالا، راست، جلو) را Third angle انتخاب كنيد. در اين نوع چيدمان نماي جلو از قطعه در گوشة پاييني و سمت چپ نقشه قرار مي گيرد. در حالي كه در نوع First angle نماي جلو در گوشة بالايي سمت چپ قرار مي گيرد.
5) دكمة OK را كليك كنيد.
نكته: در اين بخش از سيستم استاندارد ANSI و واحد اينچ براي واحد طول استفاده مي شود. پس توصيه مي شود قبل از شروه كار تنظيمات مربوطه را انجام دهيد.
6) در زير نماي عمومي از برگه اي از نوع D-Landscape را مشاهده مي كنيد.
هر برگه از دو لاية جلويي و عقبي (Front Layer, Back Layer) تشكيل شده است. نقشه هايي كه از نماهاي مخحتلف يك قطعه تهيه مي شود برروي لاية جلويي ايجاد مي شوند. ولي جزئيات مربوط به قالب بندي برگه در لاية عقبي كه اصطلاحاً قالب بندي برگه (Sheet Format Layer) خوانده مي شود ذخيره مي شود و براي هر گونه ويرايش قالب بندي برگه بايد اين لايه را بالا آورد. براي بالا آوردن اين لايه بايد برروي برگه كليك راست كرد و گزينة Edit Sheet Format را انتخاب كنيد. شكل 3. 6
2-6) ويرايش قالب بندي برگه
1) به وسيلة دستور Zoom to area و يا Zoom In/Out (هر دوي اين دستور در ذيل گزينة Modify از منوي View موجود مي باشند و در نوار ابزار View نيز به وسيلة آيكون هاي شبيه ذره بين مشخص شده اند. جدولي كه در گوشة پاييني و سمت راست نقشه وجود دارد را بزرگ كنيد.
شكل 4. 6
2) برروي برگه كليك راست كنيد و از منوي باز شده گزينة Edit Sheet Format را انتخاب كنيد. بدين ترتيب لاية عقبي برگه بالا آورده مي شود و اين لايه كه تا به حال فقط خواندني بود، آمادة ويرايش مي گردد و مي توانيد متون و يا خطوط دلخواه را به آن بيفزاييد و يا از آن حذف كنيد.
3) براي مثال برروي عبارت COMPANY NAME دوبار پشت سر هم كليك كنيد و نام شركتي كه در آن فعاليت داريد را وارد كنيد و پس از اتمام كار برروي مكاني دلخواه در برگه كليك كنيد.
دسته بندی: مهندسی » مهندسی معماری

تعداد مشاهده: 3968 مشاهده

فرمت فایل دانلودی:.zip

فرمت فایل اصلی: Word

تعداد صفحات: 40

حجم فایل:154 کیلوبایت

 قیمت: 45,000 تومان
پس از پرداخت، لینک دانلود فایل برای شما نشان داده می شود.   پرداخت و دریافت فایل
  • محتوای فایل دانلودی:
    در قالب word و در 40 صفحه، قابل ویرایش.